1. Schrijf de dag van je af

Schrijven in je dagboek of weblog werkt ontspannend en therapeutisch. Reflecteer op je dag door er over te schrijven. Wat heb je allemaal meegemaakt? Wat vond je bijzonder, wat vond je leuk? En welke dingen vond je minder leuk?

Door regelmatig te reflecteren op je leven ontwikkel je meer zelfkennis. Bovendien zul je de dagen meer gaan waarderen en ze beter onthouden.

2. Mediteer en kom tot rust

Kruip lekker een kwartiertje in een goede stoel met lekkere muziek op en ontspan je volledig. Sluit je ogen en focus je op je adem. Door aan het einde van de dag je hoofd leeg te maken voel je je rustig en zul je lekker slapen. Je ontspant zowel lichamelijk als geestelijk en je brengt je lichaam in ruststand. De dag is voorbij en nu kun je de hectiek achter je laten. Het is tijd voor rust.

3. Ruim je leven op

Niets is zo lekker als de dag met een opgeruimd gevoel afsluiten. Werk je achterstallige E-Mails weg, ruim je bureau op en regel een aantal kleine taken die de hele dag al aan je knagen. Je kunt vervolgens heerlijk ontspannen met het gevoel dat je alles op orde hebt.

Heb je morgen een drukke dag voor de boeg? Maak het dan makkelijk voor jezelf. Zoek alvast je kleren uit, pak je tas in en maak je ontbijt alvast klaar en leg het in de koelkast. Zo kun je morgen lekker de deur uit zonder stress!

4. Neem een warme douche of warm bad

Je lichaam kan een lekkere warme douche meestal erg waarderen. Onder de douche ontspant je lichaam zich bijna automatisch. Je wordt lekker warm en je voelt je heerlijk fris. Spoel de stoffigheid van het dagelijks leven lekker van je af! Heb je een bad? Dan kun je extra ontspannen omdat je lekker kunt liggen.

5. Doe aan lichte beweging

Het einde van de dag is niet de tijd om eens lekker tekeer te gaan. Als je straks nog lekker wilt slapen is het niet aan te raden om te gaan joggen of spiertraining te doen. Wat wel heel goed en lekker kan zijn is yoga. Ook kun je lekker een beetje dansen of stretch oefeningen doen. Maak jezelf lekker soepel en laat de spanning in je lichaam los.

6. Denk na over morgen

Zorg voor een rustig gevoel en geef morgen alvast vorm. Wat zijn de drie belangrijkste dingen die je morgen wilt bereiken? Schrijf ze voor jezelf op zodat je er morgen mee aan de slag kunt. Op die manier heb je morgen iets om voor op te staan, je dag heeft direct meer structuur!

7. Evalueer je vooruitgang

Als je een beetje een doelgericht persoon bent is het einde van de dag een mooi moment om je vooruitgang de evalueren. Ben je vandaag dichter bij je doelen gekomen? Ben je tevreden met dit resultaat en wat kun je doen om het de komende dagen te verbeteren?

8. Ga seksen

Sluit je dag af met een heerlijke vrijpartij en laat je vervolgens lekker meevoeren door het ‘slaaphormoon’. Seks is gezond omdat het je hele lichaam lekker in werking zet. Anders dan met sporten worden er na de seks hormonen aangemaakt die je een heerlijk ontspannen, bevredigend en rustig gevoel geven. Het zou kunnen dat je als een blok in slaap valt met een lach op je gezicht! Als je niemand zover kunt krijgen kun je natuurlijk ook masturberen, is net zo effectief!

9. Haal een frisse neus

Net als de ochtend is de geur van de avond uniek. De natuur bereidt zich voor op de nacht, en ook het stadsleven komt langzaam stil te liggen. Maak een lekkere wandeling om tot jezelf te komen, wat lichte beweging te krijgen en een lekkere frisse neus te halen. Van buitenlucht word je lekker moe en ontspannen!

10. Neem een slaapmutsje

Deze tip is niet voor iedereen, maar een rood wijntje voor het slapengaan is voor veel mensen een prettige afsluiting van de dag. Neem de tijd om even te praten met je partner of luister naar fijne muziek en geniet van een lekker drankje voor het slapengaan. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een kopje kalmerende kruidenthee!

11. Verzorg jezelf

Een ontspannen bezigheid die ook nog eens goed is voor je zelfvertrouwen. Neem de tijd om jezelf lekker uitgebreid te verzorgen. Scrub je lichaam, werk je nagels bij en verzorg je huid met goede producten. Door jezelf te verzorgen krijg je een gezonder zelfbeeld en stijgt je zelfvertrouwen. Bovendien raak je lekker ontspannen en kun je je dag met een lekker gevoel afsluiten!

Tips om de dag goed te beginnen?

Wil je de dag ook op een geweldige manier beginnen? Lees dan 11 Manieren om de Dag Goed te Beginnen!

Ontvang gratis tips om je leven leuker te maken!

Maak elke week steeds leuker met mijn gezellige maandagmorgen nieuwsbrief! Ruim 140.000 mensen gingen je voor! ๐Ÿ˜

Goed om te weten
Je ontvangt elke maandagochtend versgelegde inspiratie en af en toe een extra update. Je kunt je altijd uitschrijven. Door op de knop te drukken ga je ermee akkoord dat we je gegevens met zorg en liefde verwerken volgens onze privacyverklaring. ๐Ÿ’›