Waarom zou je niet sporten?

Iedereen heeft tientallen verschillende redenen om niet te sporten. Hoewel iedereen weet dat sporten gezond is voor lichaam en geest, besluiten veel mensen om niet of slechts af en toe te sporten.

Schuif jij sporten voor je uit? Kijk dan eens of je je herkent in de onderstaande 21 redenen om niet te sporten!

Ik ga niet sporten omdat ik:

  1. er geen tijd voor heb
  2. het te duur vind
  3. vorige maand nog heb gesport
  4. te moe ben
  5. geen zin heb
  6. morgen ga sporten
  7. het te druk heb
  8. mijn vriend(in) ook niet sport
  9. mijn sportbuddy heeft afgebeld
  10. geen leuke sportkleding heb
  11. mezelf te lelijk vind om te sporten
  12. mezelf te zwak vind
  13. een hekel heb aan sporten
  14. het regent
  15. het veel te lekker weer is
  16. ‘later’ wel ga sporten
  17. te gestrest ben
  18. me niet goed voel
  19. het een druppel op de gloeiende plaat vind
  20. het te veel tijd vind kosten
  21. geen conditie heb

Wat maak jij jezelf wijs?

Welke leugens vertel jij jezelf om voor jezelf goed te praten dat je veel te weinig beweging krijgt? Herken je je in de 21 redenen? Dan is het tijd om anders te kijken naar sport.

Sport is namelijk een competitief woord voor intensief bewegen. Niets meer en niets minder. Heb jij een hekel aan bewegen? Vraag je dan eens af waarom dit het geval is.

Je lichaam is namelijk juist gebouwd om te bewegen. Als je niet van sport houdt betekent dat niet dat je stil hoeft te zitten. Beweging kun je namelijk overal vandaan halen (traplopen, tuinieren, fietsen, wandelen etc.)

Sporten is een kleine moeite waar je veel voor terugkrijgt

Toch loont het om regelmatig te sporten. Wanneer je namelijk een korte tijd intensief beweegt behaal je erg veel goede resultaten voor weinig moeite.

Door slechts een halfuur tot een uur te bewegen kun je al profiteren van alle geweldige effecten die sport in je leven heeft.

Wat schiet je ermee op als je regelmatig sport?

  1. Je voelt je gelukkiger
  2. Je verdrijft stress
  3. Je beschermt je lichaam tegen ziektes en aandoeningen
  4. Je ziet er lekkerder uit
  5. Je voelt je fit en gezond

Wat moet je onthouden om jezelf regelmatig aan het sporten te krijgen?

  1. Je hoeft er niet geweldig uit te zien
  2. Je hoeft niet perfect te sporten
  3. Je hoeft er niet veel tijd voor uit te trekken
  4. Het is beter om vaker een halfuur te sporten dan ineens anderhalf uur te trainen
  5. Je lijf is ontworpen om te bewegen, sport is dus niet alleen iets voor sporters, maar ook voor jou

Geloof jij in je eigen leugens? Zet je belemmeringen eens opzij, en bedenk waarom je wél wilt sporten. Je zult jezelf er dankbaar voor zijn!

Een fit lichaam zonder de deur uit te hoeven?

Wil je meer spieren ontwikkelen, lichaamsvet verbranden en een strakke buik ontwikkelen zonder intensief te trainen?

Met dit trainingsprogramma kun je thuis trainen en met korte, intensieve trainingen snel resultaat behalen. Lees meer…

soChicken nieuwsbrief - maak je leven steeds leuker!

Met mijn nieuwsbrief maak je je leven steeds leuker. In kleine, praktische stappen. Ruim 140.000 mensen gingen je voor! 😁

Doe je ook mee?