Stap voor stap je doelen bereiken

Wil je leren hoe je stap voor stap je doelen bereikt en steeds gemotiveerd blijft? Lees dan ons nieuwe boek! Klik hier…

Ik wil afvallen dus ik eet niets meer

Ken je die mensen die zichzelf voornemen om af te vallen en vervolgens helemaal door het lint gaan? Ze eten te weinig, sporten ineens extreem veel en hebben het idee dat ze na twee dagen al een kilo lichter zijn. Deze mensen willen het liefst dat hun doel morgen al verwezenlijkt is. Ze zien het behalen van het doel niet als een proces.

Bouw langzaam naar je doelen toe

Zoals we in het artikel ‘De Basis van Effectiviteit: Twee Vragen‘ schreven is het bereiken van een doel heel simpel. Eerst is het belangrijk dat je de ideale uitkomst voor jezelf definieert. Vervolgens is het een kwestie van kleine stappen zetten richting deze uitkomst. In veel gevallen komt dit neer op het nemen van kleine stappen, iedere dag opnieuw.

Sterker nog, om een langetermijn doel (zoals afvallen, je bedrijf uitbreiden of afstuderen) te behalen is het van belang om gewoontes op te bouwen. Door jezelf nieuwe effectieve gewoontes aan te wennen neem je de stappen op een gegeven moment namelijk automatisch. Je kunt jezelf aanleren om iedere dag gezonder te eten en wat te bewegen. Je kunt jezelf ook aanleren om iedere ochtend een uur te bellen naar nieuwe klanten of steeds twee uur aan je scriptie te werken. Dit soort gewoontes helpen je je doel te bereiken, en als je er eenmaal aan gewend bent gaat het bijna vanzelf.

Niet alles gaat snel, maar langzaam is juist leuk!

Als je je verwachtingen bijstelt is het leuk om iedere dag opnieuw langzaam richting je doelen te werken. Je ziet iedere dag opnieuw weer resultaat en je merkt dat je dichterbij de ideale situatie komt. Door steeds je grote doelen op te breken in hele kleine stapjes kom je makkelijker vooruit. Je ziet namelijk precies wat je allemaal kunt doen en dat voorkomt getreuzel en uitstelgedrag.

Wat voor doelen bereik je stapje voor stapje?

Bepaalde doelen bereik je het best door het bereiken ervan als proces te zien. Je bouwt dus iedere dag op je eerdere werk totdat je je doel hebt bereikt. De volgende doelen kun je op deze manier goed benaderen.

  • Een gezond lichaam
  • Een opgeruimd huis (iedere dag een hoek opruimen)
  • Succes in je carriere of bedrijf
  • Financiele onafhankelijkheid
  • Een sterk netwerk

Meer lezen over het bereiken van doelen?

Wil je meer inspiratie vinden om je doelen te bereiken? Lees dan ons nieuwe boek! Klik hier…

Stap voor Stap je Doelen Bereiken

Stap voor Stap je Doelen Bereiken
soChicken

soChicken nieuwsbrief - maak je leven steeds leuker!

Met mijn nieuwsbrief maak je je leven steeds leuker. In kleine, praktische stappen. Ruim 140.000 mensen gingen je voor! ๐Ÿ˜

Doe je ook mee?